تست سرعت سایت با 3 ابزار قدرتمند و رایگان در اینترنت

  • امید میرزایی
  • ۳ اسفند ۱۳۹۴
  • سئو تکنیکال
  • ۰

 website-speed-test-tools

سرعت لود سایت یک فاکتور بسیار مهم و اساسی برای موتورهای جستجو بوده و همچنین باعث بهبود تجربه کاربری می شود.حتی گوگل نیز اخیرا سرعت بارگذاری سایت را بصورت رسمی بعنوان یکی از فاکتورهای مورد توجه در رنکینگ اعلام کرد.روشهای مختلفی برای افزایش سرعت سایت وجود دارد که در مقالات مختلف به آن اشاره شده و یا در آینده اشاره خواهم کرد. ولی قبل از اینکه شروع به افزایش سرعت لود سایت کنیم بایستی بتوانیم سرعت کنونی بارگذاری سایت را توسط ابزارهای تست سرعت سایت اندازه گیری کنیم.
پس از آشنایی با این ابزارها به راحتی میتوانید در هر زمانی سرعت لود سایت خود را اندازه گیری کنید تا متوجه شوید که تکنیکهایی که برای افزایش سرعت استفاده کرده اید کارساز بوده اند یا خیر.
در این پست میخواهم سه ابزار رایگان برای تست سرعت سایت را به شما معرفی کنم. این سه سایت که در زیر آمده است بهترین و مهمترین سایتهای موجود در اینترنت هستند که به رایگان این خدمات را در اختیار شما قرار می دهند.

3 ابزار رایگان برای تست سرعت لود سایت

GTMetrix

این وب سایت اولین ابزار پیشنهادی من به شماست که توسط آن میتوانید وب سایت خود را آنالیز کنید و همچنین این سایت پس از آنالیز توصیه هایی را جهت افزایش سرعت سایت به شما پیشنهاد میکند. در تصویر زیر گزارش این سایت را برای سایت رایاطرح مشاهده میکنید که مدت زمان لود سایت حدود 3 ثانیه می باشد که تقریبا سرعت خوب و قابل قبولی است.

site-speed-gtmetrix

همچنین اگر از وردپرس استفاده میکنید میتوانید پلاگین وردپرس GTmetrix را نصب کنید و توسط آن سرعت بارگذاری سایت خود را در داشبورد وردپرس مشاهده کنید.

Tools.pingdom.com

site-speed-pingdom
یکی دیگر از برترین ابزارهای تست سرعت سایت می باشد که علاوه بر مشخص کردن زمان لود سایت به بررسی اجمالی عملکرد کلی سایت شما می پردازد. یکی از ویژگیهای خاص این ابزار مشخص کردن مدت زمان لود تمام المانهای صفحه شماست. در واقع این ابزار به شما نشان میدهد که هر المان تصویر یا فایل css یا … چقدر از زمان لود را به خود اختصاص میدهند که شما میتوانید المانها را توسط زمان بارگذاری و سایز المان مرتب سازی نمایید. یکی از ویژگیهای جالب tools.pingdom این است که کاملا به شما نشان میدهد کدام اسکریپت خارجی یا المان داخلی بیشترین زمان لود سایت شما را به خود اختصاص میدهد. همچنین در باکس history میتوانید تغییرات سرعت بارگذاری سایت خود را در طول دوره زمانی مشاهده نمایید.

WebpageTest.org

site-speed-webpagetest
این ابزار نیز یکی دیگر از ابزارهای محبوب در دنیا برای تست لود سایت می باشد. یکی از ویژگیهای خاص این ابزار داشتن لوکیشن های مختلف برای تست می باشد که میتواند از سرورهای کشورها و قاره های مختلف دنیا سرعت سایت شما را تست کند (هرچند که کشور ایران در این لیست موجود نمی باشد). همچنین ویژگی دیگر این ابزار تست سرعت سایت در موبایل می باشد که شما میتوانید از باکس باز شونده بالا سیستم اندروید و ios را انتخاب کرده و در باکس پایین گوشی مورد نظر خود را انتخاب کنید تا سرعت بارگذاری سایت شما را در گوشی مورد نظر شما نشان دهد.

این 3 ابزار بهترین ابزارهای رایگان در اینترنت هستند که میتوانند بصورت کلی سرعت سایت شما را تست کنند و شما بایستی با کار کردن بر روی سایت خود سعی کنید تا میتوانید مدت زمان لود سایت خود را کاهش دهید. پیشنهادی که من برای سرعت سایت دارم این است که سعی کنید سرعت سایت خود را به زیر 3 ثانیه برسانید و همچنین مطمئن باشید سایت شما بصورت مناسب برای مرورگرهای موبایل به شکل واکنش گرا طراحی شده باشد.

با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما میتوانید در رشد کسب و کار خود قدم موثری بردارید!

[avangpress_form id="10026"]
مطالب مرتبط
پست های جدید اینستاگرام
[instagram-feed]
محصولات مرتبط
پرسش و پاسخ

پرسش یا نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رایاطرح دارای گواهی تخصص در طراحی UI و UX از دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه شریف
رایاطرح
پادکست هفته
مدت زمان سئو چقدره و در چه مدتی میشه به صفحه اول گوگل رسید؟

به اشتراک بگذارید