طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان – کسب درآمد از فروشگاه داری

  • امید میرزایی
  • ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
  • کسب و کار اینترنتی
  • ۰

cheap-online-shop-1

طراحی فروشگاه اینترنتی این روزها شاید به یکی از عبارتهای پر جستجو در گوگل تبدیل شده است. و اگر شما هم به دنبال راه اندازی یک سیستم فروش آنلاین هستید حتما شما نیز به دنبال یک طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان می باشید. این مقاله را دنبال کنید تا با هم به این نتیجه برسیم که عملا آیا ایجاد فروشگاه آنلاین به صرفه است و همچنین آیا با طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان می توان به نتایج بهتر رسید یا خیر. با افزایش ضریب نفوذ اینترنت در کشورمان و افزایش اطلاعات و آگاهی مردم از اینترنت در واقع بسیاری از مردم به این باور رسیده اند که اینترنت با پذیرش میلیونها کاربر در روز نمی تواند فقط برای سرگرمی و یا استفاده بعنوان منبع باشد، بلکه حضور سیل عظیمی از انسانها آن را تبدیل به بازاری پرسود کرده است که پتانسل درآمد زایی بسیار بالاتری نسبت به بازارهای سنتی دارد. در سال اخیر از چند نفر شنیده اید که مثلا فلان کالا را از اینترنت خرید کردم و یا یک سفارش اینترنتی داده ام که این روزها می رسد. حتما شما هم از این عبارتها از دوستان و آشنایان خود زیاد شنیده اید و این نشان دهنده پویایی بالای بازار آنلاین می باشد.

اگر بطور خلاصه بتوانیم به برخی از روشهای کسب درآمد اصولی از اینترنت اشاره کنیم میتوانیم به شغلهایی مانند هاستینگ و ثبت دامنه ، طراحی وب سایت و برنامه نویسی، ایجاد سایتهای خدماتی مانند سایتهای آگهی نامه ، ایجاد سایتهای آموزشگاهی آنلاین و … اشاره کرد. اما در این میان و از بین شغلهای زیادی که میتوان توسط آنها از اینترنت کسب درآمد نمود فروشگاه اینترنتی بیشتر مورد توجه افراد بوده و افراد زیادی به دنبال این شغل رفته اند. البته دلایل مختلفی میتواند داشته باشد، مثلا ایجاد یک سایت در زمینه هاستینگ یا طراحی وب حتما نیاز به دانش و تخصص دارد ولی کار فروشگاه اینترنتی در دید مردم عادی تقریبا نیازی به تخصص بالایی ندارد و همچنین برخی از افراد که فروشگاه های حقیقی در سطح شهر دارند، دوست دارند از طریق اینترنت نیز سطح کاری خود را توسعه دهند و فروشگاهی مرتبط با شغل اصلی خود ایجاد می کنند.

هر چند که باید اشاره کرد ایجاد و مدیریت فروشگاه خیلی هم کار ساده ای نیست و نیاز به هزینه ، زمان و تخصص دارد ولی از این مسائل که بگذریم برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین اولین قدم داشتن خود سیستم فروشگاه ساز اینترنتی می باشد. در مقالات قبلی اشاره کرده ام که به چه روشهایی میتوان فروشگاه اینترنتی ایجاد کرد، همچنین به برخی روشهای طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان پرداختیم و حتی اشاره به ساخت فروشگاه توسط سیستمهای رایگان نیز نموده ام. (مطالعه مقاله چگونه یک فروشگاه اینترنتی داشته باشیم )

cheap-online-shop-2در این مقاله بیشتر به موضوع نوع فروشگاه از نظر هزینه و بخصوص طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان می پردازم. بطور کلی میتوان گفت در بحث طراحی وب سایت هزینه صرف ملاک نیست یعنی نمی توان گفت مثلا فروشگاه ساز اینترنتی 1 میلیون تومانی بهتر از 500 هزار تومانی است، چون قیمت بالایی دارد! بنابراین در تماسهایی که داریم از مشتریان عزیز میشنویم که فلان شرکت قیمت بالاتری را دارد آیا سیستم آنها بهتر است؟ پاسخ این است که در طراحی و خرید فروشگاه ساز صرف قیمت ملاک نیست و فاکتورهای مختلفی دخیل است. البته خود عبارت ارزان یک عبارت نسبی است. مثلا شاید شما 100 هزار تومان را ارزان بدانید ولی دوست شما 500 هزار تومان را ارزان تلقی کند بنابراین ابتدا باید مشخص شود که فروشگاه ارزان منظور چه قیمتی است. در کل با توجه به اینکه برنامه نویسی اختصاصی یک فروشگاه حرفه ای گاه هزینه ای بالای 5 میلیون تومان نیز خواهد داشت بنابراین من فکر میکنم برای یک فروشگاه ساز هزینه ای کمتر از 500 هزار تومان را بتوان ارزان ، هزینه ای بین 500 هزار تا 2 میلیون را بتوان متوسط و مبالغی مثلا بالای 3 میلیون را بتوان گران تلقی کرد. البته طبیعی است که اگر شما نیاز به برخی امکانات تخصصی دارید و نیاز دارید تا سیستم بصورت اختصاصی برای شما برنامه نویسی شود حتما هزینه بیشتری نیز خواهد داشت.

راهکارها برای سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان

اما در بحث فروشگاه اینترنتی ارزان ابتدا بدون توجه به مسئله مبلغ سعی کنید به امکانات فروشگاه ساز توجه نمایید. ممکن است یک فروشگاه ساز ارزان امکانات حتی بیشتری نسبت به نمونه ای با قیمت بالاتر داشته باد. بنابراین اولین ملاک امکانات فروشگاه ساز است. پس از بررسی امکانات سعی کنید نوع قالبهای آن را نیز بررسی کنید. آیا شرکت طراح یک قالب اختصاصی برای شما طراحی میکند و یا از قالبهای آماده معمولی استفاده خواهد نمود. هزینه طراحی قالب اختصاصی، خود گاه میتواند هزینه ای مجزا از فروشگاه ساز باشد. توجه به این امر بسیار ضروری است که امروزه مسئله گرافیک و ظاهر فروشگاه ها بسیار مورد توجه قرار میگیرد و همچنین استفاده از تکنیکهای طراحی UX (طراحی تجربه کاربری) در فروشگاه های اینترنتی به امری مهم تبدیل شده است. پس از مسئله ظاهر میتوان به خود شرکتی که قصد خرید از آن را داریم بپردازیم. آیا این شرکت یک شرکت معتبر است که درآینده بتواند خدمات پشتیبانی خوب ارائه نماید و یا پس از خرید فروشگاه ساز خبری از پشتیبانی نخواهد بود؟ برای درک بهتر این موضوع یکی از روشها سنجش زمان پاسخدهی شرکت هاست. مثلا از فرم تماس با ما و یا از فرم مشاوره رایگان برای شرکت یک سوال بفرستید و ببینید در چه مدت زمانی به شما پاسخ می دهند؟ آیا نهایتا تا چند ساعت پاسخ شما را می دهند و یا اینکه پس از 48 ساعت پاسخ دهی می نمایند. کیفیت پاسخ دهی شرکت ها میتواند کیفیت پشتیبانی آنها را نیز مشخص نماید. سعی کنید قبل از سفارش فروشگاه ساز حتما با شرکت مربوطه تماس گرفته و با مسئول فنی شرکت صحبت نمایید و سعی کنید چند سوال چالش برانگیز بپرسید ، ببینید مسول فنی سعی دارد امکانات واقعی فروشگاه ساز را بصورت فنی توضیح دهد و یا هدفش فقط تعریف از سیستم خود و فروش آن به شما می باشد.؟

پس تا کنون متوجه شدیم که صرف قیمت گران یا ارزان نشان دهنده کیفیت فروشگاه ساز نیست و چه بسی فروشگاه سازی با قیمت ارزان دارای کارایی بیشتری نسبت به نمونه گرانتر باشد. همچنین متوجه شدیم از چه راهکارهایی استفاده کنیم تا کیفیت فروشگاه ساز را متوجه شویم. حال میخواهیم بدانیم از چه فروشگاه سازهای ارزانی سریعا دوری کنیم و از سفارش آنها اجتناب کنیم.

cheap-online-shop-3

اگر شما نیز میخواهد بدانید آیا طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان میتواند پاسخگوی نیاز شما باشد در ادامه نیز با ما باشید. یکی از مسائلی که بسیار با آن مواجه میشوم سوالاتی است که مشتریان عزیز درباره فروشگاه سازهای رایگان می پرسند که آیا نمیتوان از این فروشگاه ساز ها استفاده کرد؟ پاسخ این است که اگر میخواهید به موضوع فروشگاه اینترنتی به چشم یک شغل واقعی نگاه کنید فروشگاه سازهای رایگان هرگز مناسب شما نخواهد بود. برخی فروشگاه سازهای رایگان حتی امکان استفاده از نام دامنه مجزار نیز نمیدهند و فروشگاه شما سابدامنه ای از دامنه اصلی آنها خواهد بود. واقعا فکر میکنید با این روش میتوانید به یک برند فروشگاهی تبدیل شوید؟ و یا در صورت دادن امکان دامنه مجزا همواره یک تبلیغ در صفحه شما خواهند داشت و شاید مشتری شما با کلیک بر روی آن تبلیغ از سایت شما خارج شود ودیگر برنگردد. همچنین یکی از مسائل مهمی که دوستان به آن توجه نمی کنند وابستگی کامل منابع شما به شرکت ثالث خواهد بود. فرض کنید سرور سایت فروشگاه دهنده به مدت یک هفته از کار بیفتد! چه کسی خسارت شما را خواهد داد و یا مثلا فرض کنید شما حتی توسط این فروشگاه سازهای رایگان به یک برند فروشگاهی نیز تبدیل شدید، حال فردا شرکت سرویس دهنده کلا خدمات خود را قطع کند و اطلاع دهد که سروریس فروشگاه اینترنتی را دیگر ارائه نمی کند! چه اتفاقی بر سر برند شما خواهد آمد؟ بنابراین نگاهی به این گونه موضوعات مشخص میکند که استفاده از فروشگاه سازهای رایگان به هیچ عنوان نمی تواند گزینه مناسبی برای حرفه ای ها و افراد عاقل و آینده نگر باشد.

مورد بعدی فروشگاه سازهایی هستند که رایگان نبوده و مثلا دامنه ای هم به شما اختصاص می دهند و حتی هیچ تبلیغ هم در سایت شما نمی گذارند ولی در عوض ماهانه یا سالانه مبلغی از شما دریافت میکنند. توجه کنید که در  اینگونه سرویسها نیز با اینکه ماهانه یا سالانه پول میدهید ولی باز هم منابع شما متکی به شرکت ثالث بوده و سایت شما بر روی بستر سرورهای آن شرکت قرار خواهد گرفت. بنابراین همانند مورد قبلی اگر روزی شرکت سرویس خود را قطع کند آیا کسی پاسخگویی زیان شما خواهد بود؟ اینگونه سرورسها نیز اخیرا زیاد شده و با نام طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان فعالیت میکنند. حتی اخیرا سرویسی را دیدم که ماهانه فقط چند هزار تومان دریافت میکرد. بنابراین برای شروع فعالیت حرفه ای در این زمینه پیشنهاد میکنم از اینگونه فروشگاه سازها نیز دوری کنید.

مورد بعدی اینکه گاه در اینترنت مثلا در یک فروم و یا در یک سایت یا وبلاگی فردی ادعا میکند یک اسکریپت فروشگاهی خوب را با قیمت مثلا 50 هزار تومان میفروشند وحتی نمونه فعال نیز به شما معرفی میکند وحتی ممکن است بدون دریافت مبلغ ابتدا فروشگاه را نصب کند و سپس هزینه را دریافت کند. هر چند در این مرحله شاید فروشگاه شما بدون مشکل نیز باشد ولی توجه داشته باشید چه کسی سیستم شما را پشتیبانی خواهد نمود و در صورت بروز مشکل آیا دست به دامن برنامه نویسهای مختلف خواهید شد که قسمت خراب شده را درست کنند و یا امکانی جدید به آن اضافه کنند؟ در اینگونه موارد نیز گاه بدلیل اینکه نیاز مبرمی به کمک گرفتن از برنامه نویسها خواهید داشت مشاهده شده است در طول یکسال هزینه که به برنامه نویسهای مختلف میپردازید تا مشکلات سیستم را ترمیم کنند و یا امکانی جدید به آن بیفزایند حتی از مبلغ یک فروشگاه ساز گران نیز بالاتر می رود. و باز هم به این که “چرا عاقل کند کاری، که باز آرد پشیمانی” خواهیم رسید.

امیدوارم با مطالعه موارد بالا توانسته باشید تا حدی راهکاری در انتخاب فروشگاه ساز بدست آورده باشید و همچنین توانسته باشید به این دید برسید که گاه طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان میتواند بسیار حرفه ای تر نمونه گرانتر باشد. مهم بررسی کیفیت، امکانات، و پشتیبانی است.

پیشنهاد ویژه برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

rayatrah-eshop-banner

شرکت عصر رایانه یکی از شرکتهای فعال در حوزه آی تی با بیش از سالها تجربه می باشد. اگر به فکر راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی هستید چرا با مشاوران ما تماس نمی گیرید؟

فروشگاه ساز رایا طرح بعنوان یکی از برترین فروشگاه سازهای دنیا با امکاناتی بی نظیر می باشد. شما هر امکانی که بخواهید در این فروشگاه ساز وجود دارد. قالبهای بسیار شیک این فروشگاه ساز، شما را از سایر فروشگاه ها متمایز خواهد کرد. همچنین در صورتیکه تمایل داشته باشید فروشگاه شما ظاهر و قالبی کاملا اختصاصی داشته باشد ما توسط خلاقترین طراحان وب بهترین نمونه قالب فرشگاهی را برای شما طراحی خواهیم نمود. در کمتر از 24 ساعت برترین و زیباترین فروشگاه اینترنتی ایران را با کمترین هزینه ممکن ایجاد نمایید. (توضیحات فروشگاه ساز رایا طرح)

با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما میتوانید در رشد کسب و کار خود قدم موثری بردارید!

[avangpress_form id="10026"]
مطالب مرتبط
پست های جدید اینستاگرام
[instagram-feed]
محصولات مرتبط
پرسش و پاسخ

پرسش یا نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رایاطرح دارای گواهی تخصص در طراحی UI و UX از دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه شریف
رایاطرح
پادکست هفته
مدت زمان سئو چقدره و در چه مدتی میشه به صفحه اول گوگل رسید؟

به اشتراک بگذارید